Strona główna
Wspomnienia z wycieczki do Torunia klasy 2a i 2b

2a i 2b w toruniuCześć!

Mam na imię Julian.

Na początku opowiem Wam skąd wzięła się nazwa Toruń.

Pewnego razu, dawno temu Wisła zalewała miasto. Widząc to, Wieża zaczęła się chwiać i przechylać. Nagle krzyknęła do Wisły:

- Wisło, nie zalewaj mnie, bo zaraz runę.

W odpowiedzi usłyszała:

- To ruń! To ruń!

I tak mieszkańcy nazwali swoje miasto Toruń.

Jak byłem w Toruniu z moją klasą 2b i panią Jolą, to widziałem Krzywą Wieżę. Próbowałem z kolegami trzymać równowagę dotykając plecami murów wieży. Niektórym się to udawało. Dowiedziałem się, że pod tę wierzę przyprowadzano kiedyś ludzi, by sprawdzić czy są dobrzy. Tylko dobry człowiek mógł przekroczyć bramę miasta. Toruń miał kiedyś 11 bram, przez które można było wejść do miasta. Zobaczyłem też posąg osła z ostrym nożem na grzbiecie, od głowy do ogona. W dawnych czasach sadzano na nim złych ludzi i przywiązywano im do nóg kamienie. To były tortury.

Miasto zwiedzaliśmy z panią przewodnik, która opowiadała dużo ciekawych legend.

Po zobaczeniu najciekawszych zabytków i oczywiście pomnika Mikołaja Kopernika poszliśmy do planetarium. Obejrzeliśmy seans pt. ,, Jak zostać astronomem”. Wszystkim podobał się ten film.

Ponieważ zgłodnieliśmy, poszliśmy na smaczny obiad. Potem udaliśmy się do Muzeum Piernika na warsztaty piernikowe. Robiliśmy pierniki w różnych kształtach i malowaliśmy je śmiesznymi pędzelkami. Gdy pierniki się upiekły, to pan dzwonił dzwonkiem. Był to znak, żeby wyjąć wypieki z pieca.

Na zakończenie wycieczki poszliśmy kupować pierniki do sklepu o nazwie Galeria Piernika. Kupiłem sobie zestaw różnych pierników. Były pyszne.

Mam nadzieję, że podobała Wam się moja opowieść o Toruniu.

Zachęcam Was, żebyście pojechali do tego miasta i wynajęli sobie przewodnika. Będzie ciekawie.

Pozdrawiam, Julek z klasy 2b.