Być jak Ignacy logografika

W piątek 19 maja klasy 8bc brały udział w kolejnym etapie realizacji programu „Być jak Ignacy”. To już ósma i ostatnia faza realizacji programu w bieżącym roku szkolnym. Tym razem na lekcjach matematyki zmierzyliśmy się z ekonomią. Realizowaliśmy po dwie godziny lekcyjne. „Historia pieniądza” a także „Przyszłość pieniądza” to tematy, które poznaliśmy na podstawie zaprezentowanych filmików, gier dydaktycznych a nawet prac plastycznych. Pracowaliśmy indywidualnie i grupowo. Łatwo nie było, ale na pewno po tych lekcjach bardziej rozumiemy pojęcie pieniądza.

Przypomnieliśmy sobie termin barter a także, to, czym jest handel wymienny. Lepiej rozumiemy, co ma wpływ na ceny produktów. Podczas zajęć nie tylko poznaliśmy czynniki na nie wpływające, ale sami próbowaliśmy wycenić niektóre produkty. Zabawa i nauka w jednym. Bardzo ciekawym etapem tych lekcji okazała się część, gdzie uczyliśmy się rozpoznawać oryginalne banknoty. O ile historia pieniądza była prosta i łatwa, tak etap dotyczący jego przyszłości wprowadził nas w inny świat. Poznawaliśmy pojęcie NFT, próbowaliśmy zrozumieć na czym polega technologia blockchain oraz zgłębialiśmy pojęcie kryptowalut oraz zagrożenia z nimi związane.
Wiemy, że forma pieniądza się zmienia. Musimy na bieżąco edukować się w tym zakresie a także czuwać i uważać, ponieważ krytowaluty to przyszłość pieniądza, która ma wiele zalet, ale zagrożenia w tym wirtualnym świecie są również ogromne.
Przez chwilę każdy był jak Ignacy…