Strona główna Nasze projekty Telefony w mojej głowie .....
Telefony w mojej głowie .....

zakaz uzywania-telefonowNikt co prawda nie nawiązał do znanej piosenki Republiki pod tytułem Telefony, ale i tak Wasze gazetki były arcyciekawe. Widać, że temat spodobał się Wam i podzieliliście się z nami wieloma interesującymi informacjami.
Rywalizację tym razem wygrywa IVc. Klasa zaprezentowała smartfonowy savoir vivre. Dodatkowo opracowała pytania dotyczące historii telefonów komórkowych. Wiele osób zajrzało do kopert, gdzie były ukryte odpowiedzi. Dzwonimy do klasy IVc z miłą wiadomością – zdobywacie 18 punktów!
Po 15 punktów zdobywają:
Vc – dziękujemy za ostrzeżenie przed groźną chorobą smartfonicą
Va – dużo ciekawostek, dopracowana strona plastyczna
IVa – starannie wykonana prezentacja tradycyjnych i nowoczesnych modeli
10 punktów dla VIb i IVe
Po 5 punktów dla VIIa, VIIb, VIa, VIc, VId, Vb, IVb
IVd niestety nie wykonała gazetki, nie zdobywa punktów
Po wykonaniu czterech gazetek;
IVa -47p. IVc -45p. Vc -43p. Va – 40p. VIa, VIb – 35p. VIIb, IVb – 32p. IVe, Vb, VIc, VId, VIIa – 30p. IVd -27p.


       A teraz:


ŻÓŁTA ŻABA ŻARŁA ŻUR,
PIÓRNIK PORÓSŁ MNÓSTWEM PIÓR...(cytat z piosenki Jacka Skubikowskiego)
Czy wiecie, że
LUTY JEST W NASZEJ SZKOLE MIESIĄCEM POPRAWNOŚCI ORTOGRAFICZNEJ!

Prosimy wszystkie klasy o przygotowanie gazetki o tematyce ortograficznej. Zasady poprawnej pisowni mogą być przedstawione w formie graffiti, komiksów, zabawnych ilustracji, diagramów itp. Liczą się ciekawe pomysły, które sprawią, że ortografia stanie się łatwiejsza do nauczenia. Liczymy na Waszą kreatywność. Wykonajcie prace do 22 lutego.
Pozdrawiamy.
Samorząd Uczniowski

ps.Tydzień zmagań z trudnymi wyrazami to całościowe działanie :

 

 

TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI ORTOGRAFICZNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 6 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
IM. SZARYCH SZEREGÓW W GRODZISKU MAZOWIECKIM

19-23.02.2018r.

ZAŁOŻENIA OGÓLNE:
1. Akcja skierowana jest do uczniów klas 4-7.
2. Realizacja zadań odbywa się na zajęciach języka polskiego, godzinie wychowawczej, plastyce, zajęciach informatycznych. Nauczyciele tych przedmiotów zobowiązani są do zorganizowania zadań tematycznych poświęconych zasadom ortograficznym.

CELE AKCJI:
1. Pogłębienie wiedzy uczniów z zakresu ortografii.
2. Doskonalenie umiejętności świadomego stosowania poznanych zasad ortograficznych.
3. Rozbudzanie w uczniach tzw. czujności ortograficznej.
4. Kształtowanie logicznego myślenia.
5. Zachęcanie uczniów do zdrowej, życzliwej rywalizacji.

REALIZACJA ZADAŃ:
1. Nauczyciele języka polskiego na zajęciach:
przeprowadzają lekcje powtórzeniowe z zasad ortografii, wykorzystując ciekawe metody pracy, np.:
kodowanie ortograficzne za pomocą programu Pixel Art,
trimino ortograficzne,
chmury wyrazowe,
stacje ortograficzne,
zadania z wykorzystaniem spinnera,
tworzenie krzyżówek,
domino ortograficzne,
Piotruś ortograficzny,
biegane dysktando,
wierszyki ortograficzne,
redagowanie tekstów dyktand itp.

przygotowują z dziećmi lapbooki ortograficzne - konkurs na najlepiej przygotowany lapbook.

w czwartek 22.02 lub piątek 23.02 przeprowadzają dyktando, które ma na celu wyłonić Szkolnego Mistrza Ortografii w każdej grupie wiekowej.

2. Wychowawcy przygotowują ze swoimi klasami gazetki dotyczące zasad ortograficznych, które będą oceniane przez komisję Samorządu Uczniowskiego.

3. Nauczyciel plastyki na zajęciach wykona z uczniami graffiti ortograficzne - rysunek ilustrujący wybrane trudności ortograficzne. Najciekawsze prace zostają wywieszone na gazetce ściennej.

4. Nauczyciele informatyki promują gry i zabawy ortograficzne dostępne online, np. na stronach pipupisu.pl, ortofrajda.pl, ortografka.pl itp.

Koordynator akcji
Izabela Szczepaniak

 

 

 
© 2008 Szkoła Podstawowa nr 6 im. Szarych Szeregów w Grodzisku Maz. | Joomla Templates