Strona główna Nasze projekty Projekt edukacyjny „Matematyka z klasą" Uniwersytet Dzieci „Ile matematyki jest wokół nas"
Projekt edukacyjny „Matematyka z klasą" Uniwersytet Dzieci „Ile matematyki jest wokół nas"

„Jak wspólnie zapracować na sukces?"
Uczniowie wypowiadali się na temat korzyści płynących ze współpracy. Zwrócili uwagę, że współpraca sprawiła, że szybciej i łatwiej osiągnęli to, co sobie zaplanowali. Gdy pracowali razem, dobrze się bawili, uczyli się od siebie wzajemnie, a efekty ich pracy stały się dzięki temu wspanialsze. Razem łatwiej poradzili sobie z trudnościami i szybciej wykonali każde zadanie. Podczas tych zajęć wspólnie skonstruowali "Jajkodrom".
"Dlaczego strach jest nam potrzebny?"
Rozmawialiśmy na temat lęku i strachu, o tym że wszystkie emocje są tak samo ważne w naszym życiu i jakie mamy sposoby na radzenie sobie z nimi. W czasie lekcji uczniowie brali udział w zabawie ruchowej i sprawdzali czego się boją. Dowiedzieli się także, jaką ważną rolę odgrywa strach i jakie są jego rodzaje. Następnie przeprowadzali ze sobą wywiady, aby znaleźć najlepszy sposób radzenia sobie ze strachem.
"Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy?".
Na samym początku lekcji obejrzeliśmy film, w którym projektantka ubrań opowiedziała o swojej pracy, wskazując jakie narzędzia i materiały są niezbędne w jej pracy. Okazuje się, że umiejętność mierzenia odcinków przydaje się, przy zdjęciu miary w drodze przygotowania projektu ubrania. W kolejnej części zajęć uczniowie obejrzeli zdjęcia prezentujące dawne stroje sportowców oraz dokonali porównania ze strojami współczesnymi, które doskonale znają.
Na koniec uczniowie mieli za zadanie zaprojektować własny strój sportowca, używając jedynie figur geometrycznych.
„Jak obliczyć trasę maratonu?"
Podczas tych zajęć uczniowie dowiedzieli się skąd wzięła się nazwa bieg maratoński. Obejrzeli także film, w którym dowiedzieli się o Koronie Maratonów Świata i o wyzwaniach, które stoją przed uczestnikami biegów maratońskich. W kolejnej części zajęć, przekonali się, jak ważne są umiejętności matematyczne, by zorganizować bieg maratoński. Matematyka jest potrzebna przy zaplanowaniu trasy maratonu i rozmieszczeniu punktów kontrolnych w równych odległościach, czy przy policzeniu zysku podczas biegu charytatywnego.

Kolejne zajęcia pokażą zastosowanie matematyki w architekturze, dietetyce, ekonomii czy logistyce.

 
© 2008 Szkoła Podstawowa nr 6 im. Szarych Szeregów w Grodzisku Maz. | Joomla Templates