Projekty edukacyjne

Formularz logowania

Mleko w szkole
Reklama
Program „Mleko w szkole”.

Statystyka

Odsłon : 732158
Owoce w szkole
Reklama
Dostarcza nam: grucha.pl
Śniadanie daje moc!
Reklama
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.
Pomaga nam:
Reklama
KPP w Grodzisku
Stołówka szkolna

Reklama

Oferta naszej stołówki szkolnej: jadłospis, catering, kontakt.
Współpracujemy z:
Reklama
Straż Zwierząt Powiatu Grodziskiego
Reklama
Polski Związek Wędkarski w Grodzisku Maz.
Reklama
Strona główna
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Szarych Szeregów w Grodzisku Maz.
22
cze
2020
Szkolna Liga Matematyczna - wyniki

Zlogoslm1e względu na zaistniałą sytuację nie możemy przeprowadzić finału Szkolnej Ligi Matematycznej w szkole. W związku z tym zwycięzców wyłoniliśmy na podstawie ogólnej liczby punktów.

ZWYCIĘZCY:
kl. 4 - Karolina Bęczkowska, kl. 4a
Emilia Niewęgłowska, kl. 4a
kl. 5 - Bartosz Olichwier, kl. 5b
kl. 6 - Julia Niewęgłowska, kl. 6d
kl. 7 - Antoni Zegarski, kl. 7b
kl. 8 - Krzysztof Piechowicz, kl. 8b

Gratulujemy!
nauczycielki matematyki

Zestawienie punktów_pdf

 

 
22
cze
2020
Bezpieczne wakacje 2020

uczniowie Wakacje to okres, w którym znajdujemy czas na zabawę, relaks i drobne szaleństwa.

Nie mamy obowiązków związanych ze szkołą i nauką, więc możemy bez ograniczeń planować najróżniejsze przygody, w których będziemy brać udział. Wszyscy musimy jednak pamiętać, że dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o swoje i innych bezpieczeństwo. Jak powinniśmy postępować, aby wakacje zawsze kojarzyły nam się z samymi przyjemnościami? Wystarczy wykazać zdrowy rozsądek i pamiętać o kluczowych zasadach bezpieczeństwa. Zalecamy zapoznanie się ze stroną https://bezpiecznewakacje.pl/

Na zachętę obejrzyjcie krotką prezentację:

Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie_prezentacja

 
22
cze
2020
Jak kształtować inteligencję emocjonalną?

pomocna dlon logoTo już ostatni tydzień naszego Szósteczkowego Kącika Pomocy. Dziś proponujemy ciekawe zadanie dotyczące kształtowania inteligencji emocjonalnej.

Inteligencja emocjonalna to zdolność do rozumienia własnych emocji i radzenia sobie z nimi oraz rozumienia i współodczuwania stanów emocjonalnych innych ludzi. Rozwój inteligencji emocjonalnej następuje w okresie przedszkolnym, kiedy dziecko uczy się diagnozowania i rozumienia emocji swoich i swojego otoczenia, zbiera doświadczenia i uczy się radzenia z problemami.

Kubek emocji to wspaniała forma rozwijania świadomości emocjonalnej. Taki mały challenge, który trwa przez cały tydzień. Codziennie dziecko koloruje część kubka kolorami, odpowiadającymi odczuwanym emocjom. Zachęcamy do zabawy J

Kubek emocji_koloruj przez cały tydzień (pobierz pdf)

 
22
cze
2020
Wirtualna świetlica

swietlica wirtualna Drodzy Uczniowie, to już ostatnie nasze spotkanie w wersji wirtualnej. Przed Wami wakacje i beztroski czas!!! Jednak zanim to nastąpi, zajrzyjcie do wirtualnej świetlicy i sprawdźcie, co dla Was przygotowaliśmy:)

Wirtualna świetlica

 
17
cze
2020
LXXIII LO w Warszawie zaprasza na spotkanie online

LXXIII LO w Warszawie zaprasza rodziców i uczniów klas ósmych na Dzień Otwarty on- line.
Link do spotkania http://www.promienista.waw.pl/

 
16
cze
2020
Przyroda ze Skrzatem Borówką

detektyw Klasa 4 b na lekcjach przyrody "wędrowała" ze Skrzatem Borówką po łące i poznawała rośliny oraz żyjące tam zwierzęta. Zawitała również nad staw, gdzie przyglądała się życiu ryb. Uczniowie "po powrocie" do domu przelali swoje obserwacje na kartki papieru. Zobaczcie jakie piękne były to "spacery".

Galeria prac uczniów klasy 4B

 
16
cze
2020
Rozstrzygnięcie konkursu na wykonanie książeczki sensorycznej

konkurs na W marcu zachęcaliśmy uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie plastycznym. Zadaniem uczestników konkursu było własnoręczne wykonanie książeczki sensoryczno-dotykowej. Praca wymagała mnóstwo wysiłku i wielkiego zaangażowania. Pomimo trudnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy dotarło do nas wiele przepięknych prac, za które bardzo dziękujemy.
Prace oceniane były według następujących kryteriów: oryginalność, zgodność z tematem, bogactwo doznań sensorycznych, pomysłowość oraz estetyka wykonania pracy. Wszystkie prace stanowić będą początek biblioteczki sensorycznej, z której będą mogli korzystać uczniowie podczas zajęć rewalidacyjnych.
Nagrody przekazane zostaną wychowawcom i to od nich trafią do naszych zwycięzców.
Wszystkim biorącym udział w konkursie gratulujemy i dziękujemy za udział.

Wyniki konkursu:
I miejsce – Marysia Wacinowska kl. 2 c
II miejsce – Ania Rybicka kl. 1 b
III miejsce – Ksawery Woltyński 2 c

Wyróżnienie:
Lena Oracka 3 c
Małgosia Brodowska 2 c
Karol Barcikowski 1 a
Amelia Śnieg 1b
Julia Grzesik 1b
Antonina Andrzejczuk 1 c
Wojtek Petrzak 1 c

 

Zdjęcia prac uczniów

 
16
cze
2020
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur 2020 - wyniki

kangur 2020 Udostępniamy wyniki konkursu matematycznego Kangur.

Gratulujemy uczestnikom osiągniętych rezultatów.

Wyniki konkursu

 

 
15
cze
2020
Egzaminy czas zaczynać!

wszyscy musimy pomagac  Drodzy Ósmoklasiści!
  Wszystko przygotowane. Już trzymamy za Was kciuki. I oczywiście liczymy na 100% z każdej części egzaminu.

 

 Pierwsze kroki do realizacji planów i marzeń zaczeliście dawno temu gdy zaczynaliście się uczyć jak czytać, pisać i liczyć.

Wiemy, że jesteście dobrze przygotowani i Wasza wspinaczka na szczyt - dobre wyniki na pierwszym takim zewnętrznym sprawdzianie zakończy się sukcesem. Do zobaczenia na szczycie :)


Wszystko przygotowane ...

 

 
15
cze
2020
Wirtualna świetlica

swietlica wirtualna Zapraszamy do wirtualnej świetlicy, gdzie czeka na Was nowa porcja zabaw i pomysłów na pożyteczne spędzenie czasu w domu. Tym razem, to już przedostatnie spotkanie w tym miejscu, ponieważ zbliżają się wakacje! Zatem, zajrzyjcie do nas!

Wirtualna świetlica

 

 
15
cze
2020
Trening uważności dla dzieci

pomocna dlon logoUważność to świadome, pełne ciekawości i otwartości doświadczanie chwili obecnej. Zarówno tego, co nas otacza, czyli przedmiotów, przyrody i innych ludzi, jak i tego, co dzieje się w nas samych, czyli odczuć z ciała, myśli czy emocji.

Celem treningu uważności jest nie tyle uspokojenie i zmniejszenie stresu, ale raczej:

· poznanie siebie,

· zwiększenie świadomości odczuć ciała i własnych emocji,

· obserwowanie powiązań pomiędzy myślami, emocjami i reakcjami fizjologicznymi.

Ułatwia to oswojenie własnych reakcji i w konsekwencji powoduje zmniejszenie stresu.

Na trening uważności składają się praktyki medytacyjne, takie jak:

· skupienie na oddechu,

· skupienie na odczuciach fizycznych całego ciała,

· powolne ćwiczenia fizyczne,

· obserwowanie własnych emocji,

· obserwowanie własnych reakcji w relacjach z innymi ludźmi.

Wśród korzyści płynących z treningu uważności zauważamy:

· wzrasta zdolność skupiania uwagi na wybranym bodźcu,

· zwiększa się wrażliwość odczuwania własnego ciała i emocji, subtelne myśli, które wcześniej były nieświadome, są zauważane w większym stopniu,

· życzliwa, akceptująca postawa wobec samego siebie sprawia, że emocje stają się łagodniejsze, zmienia się również ich odbiór,

· uczestnicy potrafią obserwować nieprzyjemne doznania i trudne emocje, zmniejsza się tendencja do unikania emocji,

· trudne emocje nie zawsze znikają, ale mogą budzić mniej przejęcia, łatwiej się uspokoić, pojawia się większa odporność na trudne sytuacje – dzięki temu łatwiej zachować się adekwatnie do okoliczności.

Ćwiczenie dla dzieci 5-8 lat

Ćwiczenie dla dzieci starszych

 
12
cze
2020
Fotorelacja z Dnia Dziecka

wietlica szkolna  Drogie Szósteczkowe Dzieci!

Przedstawiamy Wam fotorelację, jak fantastycznie, wesoło i miło spędziliście tegoroczny Dzień Dziecka.

Mimo trudnego czasu, miło jest widzieć na Waszych buziach uśmiech, dziecięcą radość.

Zapraszamy do wspólnego oglądania

 

Szóstkowy Dzień Dziecka

Dzień Dziecka klasy VC

 
12
cze
2020
100. rocznica Bitwy Warszawskiej

PiłsudskiZbliża się 100. rocznica Bitwy Warszawskiej zwanej również Cudem nad Wisłą. Z tej okazji uczniowie klas 5b,7a,8a uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez edukatora Instytutu Pamięci Narodowej poświęconych tematyce jednej z najważniejszych bitew. Spotkanie było bardzo ciekawe: uczniowie rozwiązywali zagadki, quizy oraz obejrzeli film edukacyjny, z którego dowiedzieli się, że Cud nad Wisłą został uznany za osiemnastą najważniejszą bitwę decydującą o losach świata. Polacy zatrzymali bowiem marsz bolszewików na zachód. Teraz już każdy uczeń będzie wiedział, że zwycięstwo nad bolszewikami u wrót Warszawy, odniesione w sierpniu 1920 roku, zadecydowało o zachowaniu młodej polskiej niepodległości i przekreśliło plany rozprzestrzenienia komunizmu na Europę Zachodnią.
Był to 6. i ostatni Przystanek Historia podczas zdalnego nauczania. Dziękuję uczniom za aktywne uczestnictwo w naszych historycznych warsztatach online. Dziękuję również edukatorom z IPN, Muzeum Niepodległości oraz Muzeum Historii Żydów Polskich za kreatywne i profesjonalnie przeprowadzone spotkania o tematyce historycznej. Mam nadzieje, że nasi uczniowie zapamiętają na długą tą wspólną podróż w przeszłość i chociaż odrobinę udało mi się rozpalić w nich zainteresowanie historią oraz pokazać, że lekcje i nauka w czasie zdalnego nauczania nie muszą być nudne i opierać się tylko na samodzielnym czytaniu tematów w podręczniku.

Edyta Czarnecka

 
10
cze
2020
Wyróżnienie w konkursie "portret neuronu"

neuron Z wielką radością informujemy, że HANIA ZIELONKA z klasy 7b otrzymała WYRÓŻNIENIE w konkursie plastycznym „Portret Neuronu" ogłoszonym przez Fundację Nenckiego Wspierania Nauk Biologicznych.
W konkursie wzięło udział aż 603 uczniów. Organizatorzy mieli bardzo trudne zadnie. Wszystkie nadesłane prace były oryginalne, pomysłowe i piękne plastycznie.
Gratulujemy sukcesu!


Praca konkursowa Hani

 
08
cze
2020
Konkurs "Ocalić od zapomnienia"

Wkałamarz tym roku szkolnym konkurs powiatowy "Ocalić od zapomnienia" odbył się w wyjątkowych warunkach. Miło jest nam poinformować, że uczennica naszej szkoły  Aniela Cencelewicz otrzymała 2 miejsce w kategorii literackiej.

Opiekun - pani Izabela Szczepaniak

 
08
cze
2020
Jak rozwijać kreatywność u dzieci?

pomocna dlon logoKreatywność to umiejętność pomagająca w rozwiązywaniu wielu problemów oraz radzeniu sobie z pojawiającymi się zmianami i napotykanymi ograniczeniami. Zdolność kreatywnego myślenia i szukania nowatorskich rozwiązań przydaje się zarówno w szkole, jak i praktycznie każdym zawodzie, od artysty po naukowca.

Jak wspierać i rozwijać kreatywność u dzieci, które są dla niej stworzone jako istoty bardzo otwarte na świat i nienauczone jeszcze schematycznych zachowań?

1. Zadawaj niebanalne pytania

2. Łącz, mieszaj, łam zasady

3. Pozwól sobie na błędy

4. Nie poprawiaj

5. Pochwała nudy

6. Szukajcie mądrych inspiracji

7. Mądry czas przed monitorem

 
08
cze
2020
Wirtualna świetlica 08.06 - 10.06.2020 r.

swietlica wirtualna Drogie Świetliczaki, zapraszamy do naszej wirtualnej świetlicy, gdzie czeka na Was wiele nowych propozycji zadań i pomysłów na bieżący tydzień. Czekamy tu na Was i jesteśmy ciekawi waszych opinii i wrażeń!Wirtualna świetlica

 
07
cze
2020
Wytyczne dotyczące organizowania i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty

logo paintDrodzy ósmoklasiści, Szanowni Rodzice ósmoklasistów, prosimy o zapoznanie sie z wytycznymi dotyczącymi organizowania i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w naszej szkole. Egzaminy odbedą się w dniach 16, 17, 18 czerwca 2020 r.

Rodzicom uczniów klas 0 - 7 przypominamy, że w tych dniach nie będzie zajęć dydaktycznych.

 

Wytyczne dotyczące organizowania egzaminu ósmoklasisty w SP6

 
05
cze
2020
Deutsch Plus - spotkanie on - line

deutch plusW zeszłą środę uczniowie zaangażowani w projekt Deutsch Plus wzięli udział w spotkaniu on-line ze studentem z Niemiec - Jonasem, który przez rok przebywał w Polsce w ramach wymiany studenckiej. Spotkanie odbyło się za pomocą Zooma. Jonas opowiedział nam o swoim codziennym życiu w Niemczech oraz o praktykach w Polsce. Gdyby nie epidemia gościlibyśmy osobiście studentów z Niemiec, którzy mieli przeprowadzić w naszej szkole zajęcia warsztatowe, a my w zamian mieliśmy oprowadzić ich po Grodzisku... ale wszystko przed nami - być może we wrześniu lub październiku takie spotkanie dojdzie do skutku!!

Mimo, że zdalnie ale udało się Jonasowi - dzięki perfekcyjnie przygotowanej prezentacji - wprowadzić nas w realia systemu szkolnictwa w Niemczech, sporo opowiadał nam jako student prawa o swoim uniwersytecie w Poczdamie oraz o rodzinnym mieście Berlinie. Zdradził nam swoje ulubione miejsca w Warszawie, przybliżył czym tak naprawdę jest Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.
Na koniec bezbłędnie rozwiązał quiz o Polsce w Kahoot oraz odpowiadał na Wasze pytania!
Poniżej kilka zdjęć z naszego wirtualnego spotkania!!
Przypominam o cyklu lekcji on-line "10 Minuten mit Deutsch"

Zdjęcia z lekcji online

 
05
cze
2020
Zabawy dzieci z różnych stron świata

Read moreKażdy z nas lubi się bawić, dziś proponujemy wam zabawy dzieci z różnych stron świata. Wystarczy zabrać ze sobą dobry humor, a zabawy nie wymagają znajomości języków obcych. Niektóre z nich znacie zapewne z własnego podwórka.
1. PAKISTAN – Rangoli.

2. STANY ZJEDNOCZONE – Podchody

3. GHANA - Pilolo!

4. NORWEGIA - Z tarczy na tarczę

5. GRECJA - Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy!

6. AUSTRALIA - Kwadraty

7. HISZPANIA - Przeciąganie liny

Opis zabaw w rozwinięciu artykułu

Więcej…
 
05
cze
2020
#zostanwdomu z Muzeum Niepodległości - gość na lekcji historii

lekcja historii W tym tygodniu na lekcjach online z historii klasy 5b, 7a i 8a gościły historyka z Muzeum Niepodległości w Warszawie. Nasze spotkanie poświęcone było tematowi : Polskie drogi do niepodległości. Lekcja była próbą przybliżenia uczniom okoliczności odzyskania przez Polskę niepodległości. Dzieci poznały postawy Polaków walczących o niepodległość w okresie zaborów oraz podczas wojen (walkę zbrojną, rolę kultury, oświaty, nauki, religii). Zostały omówione Polskie powstania narodowe oraz ich przyczyny i skutki. Na koniec czekała na uczniów do rozwiązania krzyżówka, dzięki której wszyscy mogli aktywnie uczestniczyć w lekcji.

Dziękujemy Panu Michałowi za wspaniałą lekcję historii.

Edyta Czarnecka i uczniowie

 
04
cze
2020
Jak być asertywnym?

pomocna dlon logoJak być asertywnym? Pierwszym krokiem jest uświadomienie sobie, że masz do tego prawo. Może wydawać się to banalne, jednak większość z nas zmaga się z przekonaniem, że asertywność wyklucza bycie uprzejmym, to nieprawda!

 

Przeczytaj o asertywności wiecej ...

 
03
cze
2020
Percepcja słuchowa - czyli spostrzeganie słuchowe

pomocna dlon logoPercepcja słuchowa - czyli spostrzeganie słuchowe, jest jedną z podstawowych funkcji psychofizycznych, zaangażowanych w czynność czytania i pisania. Systematyczne prowadzenie ćwiczeń rozwijających percepcję słuchową w domu ma ogromny wpływ na prawidłowy przebieg procesu uczenia się tych umiejętności. Przedstawiamy propozycje ćwiczeń i zabaw rozwijających percepcję słuchową dla dzieci.

 

Ćwiczenia rozwijające percepcje słuchową

 
02
cze
2020
Twoje Dane Twoja Sprawa

twoje daneUdostepniamy kolejną poradę z cyklu „Warto wiedzieć, że..." tym razem na temat kradzieży tożsamości.

Tożsamość każdego z nas określana jest przez unikalne cechy, oraz dane osobowe, które umożliwiają naszą identyfikację
i pozwalają na odróżnienie od innych osób. Dotyczą one m.in. takich danych, jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania,
numer PESEL, numer dokumentu tożsamości, a także innych specyficznych cech charakteryzujących naszą fizyczność, umysłowość, czy kulturowość.

 

Kradzież tożsamości – uważaj na swoje dane osobowe!

 
02
cze
2020
Kalendarz na czerwiec

kalendarz Szanowni Rodzice, Opiekunowie i uczniowie,

 

Przypominamy, że 11.06.2020 r. przypada Święto Bożego Ciała, a 12.06.2020 r. zgodnie z kalendarzem roku szkolnego jest dniem wolnym od zajęć lekcyjnych. 

Informujemy, że 16,17,18 czerwca, w szkole odbędą się egzaminy dla uczniów klas ósmych. W tych dniach dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I - VII  nie będzie zajęć rewalidacyjnych i konsultacji.

 

Zarządzenie Dyrektora Szkoły

 

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 79
© 2008 Szkoła Podstawowa nr 6 im. Szarych Szeregów w Grodzisku Maz. | Joomla Templates