Polska Agencja Kosmiczna POLSA przy partnerstwie Centrum Nauki Kopernik–ESERO POLSKA i Hevelianum w Gdańsku ogłasza ogólnopolski konkurs skierowany do uczniów szkół podstawowych zainteresowanych tematyką Kosmosu.
W rywalizacji wziąć mogą udział uczniowie szkół podstawowych, którzy oceniani będą w dwóch podgrupach: klasy I-IV oraz od klasa V-tegoroczni absolwenci.
Prace dotyczące wspomnień z wakacji (tych prawdziwych lub tych wymarzonych) powinny być powiązane z szeroko pojętą tematyką poznawania Wszechświata, eksploracji przestrzeni kosmicznej i przydatności technologii przemysłu kosmicznego w życiu codziennym.
Forma wykonania pozostaje dowolna (np. literacka, plastyczna, techniczna, muzyczna, filmowa, prezentacyjna), a prace tworzyć można indywidualnie lub w zespołach od 2 do 4 uczniów.
Zgłoszenia nadsyłać można do 2 października 2020 r., wyniki ogłoszone zaś zostaną 30 października. Nagrodami za najlepsze prace będą książki o tematyce kosmiczne, mapy nieba i vouchery wstępu do najpopularniejszych polskich placówek zajmujących się tematyką kosmiczną. Wszyscy uczestniczy otrzymają natomiast pamiątkowe dyplomy i kosmiczne gadżety.
Więcej informacji oraz Regulamin konkursu znaleźć można na stronie organizatora |
|
Powstanie’44 – Gotowi na godzinę ,,W” |
|
W związku z kolejną rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego zapraszamy na grę miejską Powstanie'44 – Gotowi na godzinę ,,W". W nocy z 30/31 lipca 1944 roku miał miejsce zrzut Cichociemnych na placówkę Solnica zlokalizowaną na terenie naszej gminy. Oni jeszcze nie wiedzieli, że dzień później w Warszawie wybuchnie powstanie.
1 sierpnia weź udział w grze miejskiej i pomóż Cichociemnym przedostać się do Warszawy. Jeżeli ta operacja ma się udać, nie może Ciebie zabraknąć! Drużyny rejestrujemy Mediatece w godzinach 14:30-15:00. Zamknięcie trasy gry nastąpi o 16:30. Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Poczekalnia PKP |
|
#DobreWakacje – akcja MEN |
|
Ministerstwo Edukacji Narodowej rozpoczyna akcję #DobreWakacje. Każdego dnia do końca wakacji będzie zamieszczać na kanałach internetowych informacje o wartościowych przedsięwzięciach edukacyjnych, sportowych czy kulturalnych oraz ciekawe propozycje spędzania wolnego czasu. Będzie również przypominać o bezpieczeństwie podczas wakacji. MEN chce w ten sposób wesprzeć uczniów i rodziców, którzy ze względu na pandemię koronawirusa musieli zmienić lub ograniczyć swoje plany wypoczynkowe.
Informacje o działaniach i inicjatywach skierowanych do dzieci i młodzieży oraz rodziców będą zamieszczane w mediach społecznościowych i na stronie internetowej z oznaczeniem #DobreWakacje.
Ministerstwo chce każdego dnia przekazywać konkretną rekomendację dotyczącą serwisu internetowego, wydarzenia, zajęć on-line czy przedsięwzięcia kulturalnego.
Jako pierwszy prezentowany jest przewodnik „NIEMAPA. Lasy Górnego Śląska". lasy Górnego Śląska
W publikacji znajdziemy propozycje leśnych wypraw urozmaiconych przejażdżką kolejką wąskotorową lub szlakiem rowerowym. Do tego zwiedzanie kompleksów parkowo-pałacowych, np. w Świerklańcu i Pszczynie, a także postindustrialnych obiektów, takich jak Sztolnia Czarnego Pstrąga czy Kopalnia Srebra. |
|
Półkolonie 2020 - odsłona trzecia |
|
Grodzisk moja mała ojczyzna to gminny, oświatowy konkurs, który jest już pełnoletni :). Wyróżnia naszą szkołę na mapie rywalizacji Grodziskich szkół promując naszą małą ojczyznę. Nic więc dziwnego, że właśnie atrakcje naszego miasta były gwoździem programu tegorocznych półkolonii. Trzeci tydzień półkolonii przyniósł obok znanych już punktów działania: kino, pizza, lody, konkursy, prezenty, sportowa rywalizacja czy zajęcia plastyczne, kolejne piesze wędrówki do ciekawych miejsc w okolicy. Park nad Mrowną, nowe ścieżki do spacerowania, skwery czy tereny zielone to miejsca, gdzie nasze dzieci zaprowadzą swoich rodziców lub dziadków. Nasze miasto tętniące życiem kryje wiele zakamarków, gdzie czas wolny płynie spokojniej i bardziej zielono. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział, wychowawcom za atrakcje, a naszej gminie za wsparcie finansowe akcji letniej i przygotowanie tylu godnych odwiedzenia atrakcji. Do zobaczenia w Grodzisku na szlaku odkryć miejsc niezwykłych....
Sprawozdanie z półkolonii letnich 2020
Rozliczenie finansowe |
|
Nowe atrakcje naszego Grodziska |
|
Wakacje 2020 to wyjatkowy czas odpoczynku gdy powracamy do normalnych czynności takich jak spotkania, zabawy na placach czy siłowniach i bliskie eskapady. Tegoroczne półkolonie w naszej placówce przebiegają pod hasłem: „Nareszcie razem- odkrywamy atrakcje Grodziska". Każdego dnia dzieci dowiadują się o bogactwie swoich możliwości i potencjale, jaki każdy ma w sobie, ale także o ciekawych miejscach i zajęciach oferowanych dzieciom w najbliższej okolicy. Celem było otworzenie dzieci na rzeczy, które są w zasięgu ich możliwości a nie korzystają, bo brak im odwagi, zachęty i świadomości ich istnienia, pokazanie jak wiele atrakcji czeka na uczestników w naszym mieście.
Nasi koloniści odkrywają atrakcje Grodziska a my chcemy także zachęcić wszystkich naszych rodziców i ich pociechy do poznania perełek naszej okolicy. Mediateka, stawy Walczewskiego, park Skarbków to już znane nam nowości na mapie Grodziska a czy byliście i obejrzeliście najnowsze zmiany w naszej miejscowości? Zachęcamy do poznania : parku przy ulicy Bałtyckiej, który ma siłownię, plac zabaw, stoliki do gier i piękne nasadzenia oraz terenu wokół świetlicy w Szczęsnym. Tam czekają atrakcje z Dzikiego Zachodu plus siłownia, altana i urocze krzewy i kwiaty.
Kiedy poznacie nowe miejsca to zechciejcie zagłosować w konkursie na modernizację roku. Można robić to każdego dnia i promować naszą gminę, która dba o swoich mieszkańców szykując dla nich co raz to bardziej ekscytujące atrakcje.
świetlica w m. Szczęsne
park przy ul. Bałtyckiej
|
|
Ach! Co to był za tydzień… |
|
Kochani! Jak ten czas szybko leci... Już drugi tydzień półkolonijnych zmagań za nami. Kto z Was został w domu, niech żałuje! W tym tygodniu dużo spacerowaliśmy, korzystaliśmy z placów zabaw na terenie Grodziska, byliśmy na lodach w cukierni Andrzejewski, obejrzeliśmy w grodziskim kinie wyjątkowy film „Czworo dzieci i coś", mieliśmy okazję samodzielnie wykonać pizzę podczas warsztatów wypiekania w pizzerii „U Benka", szaleliśmy w sali zabaw „Kawa i zabawa" oraz gościliśmy w wyjątkowym miejscu- Galerii Instrumentów Folkowych. Na sam koniec otrzymaliśmy rewelacyjne nagrody za udział w półkoloniach. A co najważniejsze mogliśmy w końcu być razem!!!
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział, świetną zabawę i wspomnienia, które zabierzemy ze sobą a naszym Paniom za atrakcje, jakie dla nas przygotowały i ciepłą opiekę! Do zobaczenia!
Zdjęcia z drugiego tygodnia półkolonii (06.07. - 10.07.2020 r.)_część I
Zdjęcia z drugiego tygodnia półkolonii (06.07. - 10.07.2020 r.)_część II |
|
Lato 2020 - część pierwsza :) |
|
Wszyscy tęskniliśmy za szkołą, ale 30 śmiałkom udało się zrealizować wyśnione podczas kwarantanny marzenia, aby spotkać się z kolegami i wspólnie spędzić czas. Właśnie zakończyliśmy 1 tydzień półkolonii, podczas którego zachowując oczywiście reżim sanitarny i spełniając wszystkie wymagania, fantastycznie spędziliśmy czas. Pogoda nam dopisała na 6 ! W poniedziałek nieśmiało przekroczyliśmy próg szkoły-dezynfekując przy wejściu rączki i mierząc temperaturę. Na początku nie bardzo umieliśmy się odnaleźć w nowej sytuacji. Po tak długim czasie izolacji, w końcu znaleźliśmy się obok kolegów. W ramach integracji, po śniadaniu poszliśmy na szkolny plac zabaw, gdzie poczuliśmy się w końcu, jak przed pandemią. Następnie udaliśmy się do pizzerii. Pizza była przepyszna. Z pełnymi brzuszkami wróciliśmy do szkoły na sportowe rozgrywki oraz zajęcia z tenisa stołowego. We wtorek wszyscy już śmielej przekraczaliśmy próg szkoły. A niektórzy z nas, nie mogli się doczekać, żeby przyjść do szkoły :) W tym dniu wybraliśmy się do kina na film pt. "Urwis" . Było super, mimo maseczek. Środa, to chyba najlepszy dzień tych półkolonii. Od samego rana pogoda dopisywała i było mega gorąco-ale my się z tego bardzo cieszyliśmy, bo w planie mieliśmy plażowanie na Stawach Walczewskiego. Po porannej odprawie, podczas której nasi wychowawcy przypomnieli nam zasady bezpiecznej zabawy nad wodą oraz bezpiecznej kąpieli, ubrani w odblaskowe chusteczki wyruszyliśmy na kąpielisko. Na miejscu pan ratownik jeszcze raz omówił zasady obowiązujące podczas pobytu. Kapaliśmy się na zmianę, w małych grupach. Woda była cieplutka, aż nie chciało się z niej wychodzić. W międzyczasie opalaliśmy się, graliśmy w piłkę, zbudowaliśmy budowle z piasku. Było super! Po plażowanie poszliśmy na olbrzymie lody. Więcej nam do szczęścia tego dnia nie było trzeba. Zadowoleni, opalani i ochłodzeni pysznymi lodami wróciliśmy do szkoły, gdzie część z nas wzięła udział w konkursie plastycznym "Bezpieczne zabawy nad wodą". Czwartek był również pełen atrakcji. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do sali zabaw "Kawa i zabawa". Tam mogliśmy się wyszaleć. Były zawody, gra w chowanego, wojna na kulki i masa innych zabaw. A w strefie odpoczynku chłodziliśmy się ponownie lodami. Wszystko, co dobre, szybko się kończy i nadszedł piątek. To ostatni dzień naszych półkolonii. Nie brakowało atrakcji. Mieliśmy dziś zajęcia z robotyki, na których zbudowaliśmy super roboty, którymi mogliśmy potem sterować. Po obiedzie czekała na nas słodka niespodzianka - było pysznie. Zrobiliśmy również pocztówkę z półkolonii i dostaliśmy super nagrody- na pewno je wykorzystamy podczas wakacji. Że smutkiem żegnamy się, że sobą i nauczycielami, ale przed nami dwa miesiące wakacji, więc po takim rozpoczęciu, na pewno będą udane! Obejrzyjcie fotorelację, jak fantastycznie spędziliśmy ten tydzień.
Uczestnicy szkolnych półkolonii
Zdjęcia z pierwszego tygodnia półkolonii (29.06. - 03.07.2020 r.) |
|
Projekt Dzieci uczą Rodziców - podziękowania od koordynatora |
|
 Szanowni Państwo!
Przyszedł czas na podziękowania za wielomiesięczną współpracę w ramach akcji "Dzieci uczą rodziców". Państwa zaangażowanie i pomysłowość były piękną ozdobą akcji w roku szkolnym 2019/2020. Bardzo dziękujemy Państwu za udział i realizację lekcji. Dziękujemy Dyrektorom placówek, którzy wyrazili zgodę na udział placówki w akcji. Dziękujemy wszystkim nauczycielom, którzy swoją kreatywnością niejednokrotnie powodowali uśmiech na naszych twarzach. Dziękujemy za zamieszczanie informacji na stronach internetowych, które przesyłaliśmy do Państwa w trakcie trwania akcji. Mamy nadzieję, że współpraca zapoczątkowana w minionym roku szkolnym będzie się rozwijać w kolejnych latach. Ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, by akcja "Dzieci uczą rodziców" w kolejnym roku szkolnym w dużo większym stopniu wspierała Państwa pracę. Jestem głęboko przekonany, że nasza wspólna przygoda przyniesie wiele pozytywnych skutków.
Współpraca z Państwem w roku szkolnym 2019/2020 była dla mnie osobiście wielkim zaszczytem, a zarazem źródłem wielkiej motywacji.
Przesyłam ciepłe pozdrowienia dla całej społeczności Państwa placówek.
Z wyrazami szacunku, Dawid Wiejata koordynator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" |
|
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 |
|
Szanowni Państwo, drodzy Nauczyciele, Rodzice i Wy najważniejsi – moi Uczniowie.
Tegoroczne pożegnanie roku szkolnego 2019/2020 przebiega zupełnie inaczej niż tradycyjne zakończenia roku szkolnego, jakie przeżywaliśmy do tej pory. Uczniowie, którzy za chwilę będą cieszyć się z wakacji nie mogli wziąć udziału w akademii, spotkać wychowawcę, pożegnać kolegów i koleżanek......... Nauka w tym roku była inna. Dużo Waszej samodzielności, odpowiedzialności i odkrywania........ Jesteście wspaniali, bo zdaliście egzamin - egzamin z życia. "Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie" - pisze poeta. Jakże dziwią początkowo jego słowa – któż chciałby, by podróż jego była długa i męcząca, by trwała całe życie. Dziś przyzwyczajeni jesteśmy do szybkiego i wygodnego podróżowania. Zmierzamy do celu, załatwiamy swe sprawy i wracamy. Szybko, sprawnie bez zbędnych sentymentów. Nie o takiej podróży mówi nam jednak Kawafis. Podróż do Itaki to metafora życia. W tej podróży nie należy się spieszyć. W tej podróży ważny jest nie cel, lecz samo wędrowanie. Ważne jest, by było ono długie, pełne przygód, pełne doświadczeń, obfite w okazje zdobywania wiedzy. "Lepiej (...) abyś stary już był, gdy dobijesz do tej wyspy, bogaty we wszystko, co zyskałeś po drodze"
Wy, w tym roku zdobywając nowe umiejętności jako szkoła, osiągnęliście średnią 4,36 przy prawie 92% frekwencji. Laur zwycięstwa przypadł klasie 5b, kolejne miejsca to klasy 4b i 6d. 136 osób zdobyło świadectwa z wyróżnieniem, a co najważniejsze wszyscy uczniowie otrzymali promocję do następnej klasy. Najlepsi wśród wyróżnionych czerwonym paskiem otrzymają stypendium naukowe – gratulacje i wielkie brawa. Ogromne uznanie dla uczniów za udział w szkolnych ligach: języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, przyrody i czytelnictwa, za zawody sportowe i konkursy przedmiotowe. Piękne sukcesy, które okupiliście pracą.
Dziękuję Wam za młodzieńczą radość i naukę, Waszym rodzicom za współpracę i otwartość, nauczycielom za wszystko co Wam w tej podróży przekazali.........
Dziś nie jest smutne święto, dziś jest nasz wspólny radosny dzień, bowiem Wasza podróż po świecie nauki w roku szkolnym 2019/2020 była inna, ale bardzo wartościowa. Nasza eskapada – nauczycieli, rodziców i uczniów pomimo trudności przyniosła wiele pięknych chwil i dotarła do mety.......
Udanych wakacji ......... i do zobaczenia we wrześniu.
Dyrektor szkoły
Agnieszka Rutecka
Uczniowie wzorowi w nauce
Zdjęcia_zakończenie klas ósmych cz.1 Zdjęcia_zakończenie klas ósmych cz. 2
Zdjęcia wykonane i udostępnione przez Panią Rostkowską (cz.2) oraz Pana Zegarskiego (cz.1). Dziękujemy |
|
Twoje Dane Twoja Sprawa - potwierdzenie udziału i realizacji projektu |
|
Nasza szkoła w roku szkolnym 2019/20 brała udział w X edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Twoje dane -Twoja sprawa". Projekt był realizowany w celu upowszechniania wśród dzieci wiedzy o ochronie danych osobowych, wiedzy o ryzyku, przepisach, zabezpieczeniach i prawach związanych z przetwarzaniem danych. Uczniowie od września uczestniczyli w organizowanych przez szkołę spotkaniach dotyczących bezpieczeństwa w Internecie prowadzonych przez pracowników straży miejskiej oraz banku. Młodzież w czasie lekcji informatyki i godzin wychowawczych poszerzała wiedzę na temat skutecznej ochrony danych osobowych i prawa każdego człowieka do prywatności. Szkoła poprzez działania edukacyjne kształtowała wśród uczniów świadomą i odpowiedzialną postawę bezpiecznych zachowań w obszarze TIK. Nauczyciele mieli możliwość systematycznie się dokształcać i korzystać z materiałów merytorycznych otrzymywanych przez szkolnego koordynatora. Na stronie szkoły sukcesywnie pojawiały się poradniki „Warto wiedzieć, że..." z zakresu bezpieczeństwa tożsamości.
|
|
Po sztuce podróże małe i duże |
|
Kojarzycie może tego pana widocznego na fotografii? Z zakręconymi czarnymi wąsikami i dziwacznymi mimiką twarzy? Myślę, że tak. To nikt inny, jak szalony artysta surrealistyczny SALVADORE DALI. Jego obrazy wzbudzały zarówno zachwyt, jak i niechęć. Wyobraźcie sobie, że inspirowały go nawet otwrte szafki i szuflady, ponieważ według artysty stanowiły one symbol ukrytych myśli człowieka. Aby zrozumieć obrazy Salvadora należy uruchomić wyobraźnię. Przytoczę tu wypowiedź, bardzo cenną i trafną jednego z moich wspaniałych uczniów" ...surrealizm jest pozbawiony logiki i przypomina trochę sen lub halucynację. Wydawało się to nawet proste, ale jak zobaczyłem w Internecie jakieś pomysły to kompletnie mnie zdezorientowało. O ile halucynacji nie doświadczyłem to sny mam raczej bogate. Zdziwiło mnie to jak było to przedstawiane np. pustkowie a tam jakaś przedziwna postać, czasem obraz był wypełniony po brzegi ale zazwyczaj to była jedna tematyka. Nie pasowało mi to kompletnie do snu. ja sen kojarzę sobie jako kompletny miszmasz. długo się zastanawiałem co narysować, aż w końcu zacząłem rysować to co na bieżąco wpadało mi do głowy. I powstał taki właśni miszmasz, nie wiem czy to poprawne w tym kierunku, ale tak mniej więcej wyglądała moja wizja. ( te skrzydła i rogi wystają ponieważ chciałem dodać takiego trochę trójwymiaru, aby stworzyć jeszcze większy chaos)..." I oto właśnie chodzi, o oderwanie się od rzeczywistości, chaos, w którym można się dopatrywać wszelkich ukrytych przesłanek oraz poszybowanie do krainy fantazji, bardzo związanej z emocjami. Po naszej podróży po WYSPIE SURREALIZMU, uczniowie z klasy 7A i 7B zabrali pomysły i umieścili je w swoich pracach. Są pełne zaskakujących wizji, pomysłu oraz połączenia technik i materiałów. Po prostu WSPANIAŁE!!! Anna Grabowska - nauczycielka plastyki
Galeria prac uczniów |
|
Organizacja zakończenia roku szkolnego 2019/2020 |
|
|
|
Szanowni Rodzice i Opiekunowie, Drodzy Uczniowie,
Przekazujemy informację dotyczącą organizacji zakończenia roku w naszej szkole.
Z powodu epidemii, klasy 0 – 6 nie mają uroczystego zakończenia roku szkolnego 2019/2020. Wychowawcy spotykają się z uczniami w wyznaczonych salach (w klasach młodszych opiekun prawny sam lub z dzieckiem). Spotkania odbywają się w reżimie sanitarnym (prosimy pamiętać o obowiązkowej maseczce, dezynfekcji rąk i zachowaniu dystansu społecznego). Dla większego komfortu i bezpieczeństwa w tym dniu otwarte będą: wejście główne, wejście od dziedzińca i wejście od wspólnoty mieszkaniowej. Nieodebrane świadectwa zostaną zdeponowane w sekretariacie. Odbiór nastąpi we wrześniu lub po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z sekretariatem szkoły.
Przydział sal na spotkania z wychowawcami:
Świadectwa można odbierać w godz. 8.00 – 9.45
wychowawcy przekażą podział na mniejsze grupy
Klasa 0a - sala 13
|
klasa 2a- sala 14
|
Klasa 0b – sala 4
|
klasa 2b – sala 19
|
Klasa 0c – sala 9
|
Klasa 2c – sala 17
|
Klasa 1a - sala 12
|
Klasa 3a – sala 15 a
|
Klasa 1b - sala 6
|
Klasa 3b – biblioteka
|
Klasa 1c - sala 16
|
Klasa 3c - sala 11
|
Klasa 4a – sala 27
|
klasa 6a – sala 26
|
Klasa 4b – sala 24
|
klasa 6b – sala 25a
|
Klasa 5a – świetlica
|
klasa 6c – sala 29
|
Klasa 5b – sala 28
|
klasa 6d – sala 25
|
Klasa 5c – sala gimnastyczna
|
klasa 6e – sala 22
|
Klasa 5d – sala 21
|
|
|
O godzinie 10.00 na szkolnym dziedzińcu odbedzie się uroczyste zakończenie szkoły dla klas 8 w asyście klas 7. Na nasze szkolne święto ósmoklasistów zapraszamy nauczycieli i rodziców z prośbą, aby zachować zasady sanitarne i dystans społeczny. |
|
Projekt edukacyjny Deutsch Plus |
|
"Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w projekt Deutsch Plus! Było warsztatowo, zabawowo i koncertowo! Gratuluję tym, którzy wzięli udział w konkursach i życzę, abyście nie stracili tej pasji do nauki języka niemieckiego. Jednocześnie mam nadzieję, że z nowym rokiem szkolnym zasiądziemy w szkolnych ławkach i z podwójną energią stworzymy kolejne prace, powstaną nowe pomysły, weźmiemy udział w nowych warsztatach! Zachęcam przyszłe klasy siódme, obecnym ósmym życzę wytrwałości i tak wysokiej frekwencji na zajęciach Deutsch Plus jak w kończącym się roku szkolnym! Szczególne słowa uznania i podziękowania kieruje wszystkim uczniom odchodzącej klasy 8B, która finałowym miejscem wywalczonym na deskach łódzkiego teatru utorowała drogę do zakwalifikowania nas w projekcie Deutsch Plus. Vielen Dank!! Na koniec tego roku szkolnego zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmiku podsumowującego nasz projekt :) Filmik autorstwa ucznia klasy 7b - Antka Zegarskiego, który poświęcił swój czas i umiejętności, abyśmy na koniec roku mieli co powspominać :) Antku, dziękujemy!"
Film podsumowujący projekt_mp4 |
|
Lekturki spod chmurki - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Czytam z Klasą |
|
 Uczniowie klasy IIIc w roku szkolnym 2019/2020 otrzymali Certyfikat ukończenia ogólnopolskiego projektu edukacyjnego " Czytam z klasą lekturki spod chmurki". Projekt skierowany był do uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych. Celem projektu było: rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, zachęcanie rodziców do czytania dzieciom, integracja zespołu klasowego, współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych. Projekt składał się z trzech modułów. W każdym klasa z podanych propozycji wybierała jedną lekturę do przeczytania. Ostatni moduł, w którym przeczytaliśmy Akademię Pana Kleksa realizowaliśmy już zdalnie.
Zdjęcia prac uczniów |
|
Szkolna Liga Przyrodnicza |
|
Drodzy Uczniowie, dokonaliśmy podsumowania Waszej pracy. Zwycięzcami zostały osoby, które zdobyły najwięcej punktów. Przedstawiamy wyniki. ZWYCIĘZCY: kl. 5 – Gabriela Hodór, kl. 5b kl. 6 – Szymon Jaworski, kl. 6c kl. 7 – Michalina Piasecka, kl. 7a kl. 8 – Krzysztof Piechowicz, kl. 8b Gratulujemy i dziękujemy za udział w naszym konkursie.
Zestawienie punktów_pdf |
|
Szkolna Liga Języka Angielskiego |
|
Ze względu na zaistniałą sytuację nie możemy przeprowadzić finału Szkolnej Ligi Języka Angielskiego. W związku z tym zwycięzców wyłoniliśmy na podstawie ogólnego rankingu poszczególnych zestawów. Ponieważ był to debiut ligi językowej, postanowiłyśmy uhonorować pierwsze trzy miejsca.
ZWYCIĘZCY: kl. 4
I miejsce – Franek Wojciechowski kl. 4b
II miejsce - Emilka Niewęgłowska kl. 4b
III miejsce – Maja Puławska kl. 4b
kl. 5
I miejsce - Zosia Filipiak kl. 5b i Bartek Olichwier kl. 5b
II miejsce – Marcelina Zarzycka kl. 5b
III miejsce – Julia Żak kl. 5d
kl. 6
I miejsce - Julka Niewęgłowska kl. 6d
II miejsce - Gabrysia Strzelecka kl. 6c
III miejsce – Marta Tafelska kl. 6e
kl. 7
I miejsce - Antek Zegarski kl. 7b
II miejsce - Zuzia Hodór kl. 7a
III miejsce – Martyna Pęszkal kl. 7b
kl. 8
I miejsce Krzyś Piechowicz
II miejsce – Zuzia Piechucka
III miejsce – Patrycja Buczyńska
Gratulujemy laureatom jak również pozostałym uczestnikom, którzy próbowali swoich sił w zadaniach językowych.. W przyszłym roku czekamy na więcej! |
|
X Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny |
|
Ziemia zdrowa? Ziemia chora?
Czy potrzeba już doktora?.........
Jaka Ziemia – tacy my
Dbać o Ziemię musisz Ty.............
Na ten apel odpowiedział uczeń klasy 7b Antek Zegarski, który brał udział w X Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym. Antek wykazał się dużą wiedzą z zakresu wskazanego przez organizatora i zakwalifikował się do etapu finałowego. Z powodu pandemii COVID-19 i niemożnością organizacji ostatniego etapu nie miał możliwości powalczyć w Krakowie o medalowe miejsce ale otrzymał zaświadczenie pokazujące jego zaangażowanie w poszerzanie wiadomości i zdobywanie nowych umiejętności. Gratulujemy i trzymamy kciuki na przyszły rok :) |
|
Matematyczne projekty w zdalnym nauczaniu |
|
Zrealizowana podstawa programowa, do końca roku szkolnego jeszcze kilka dni, więc co tu robić? Klasy 4b, 6c, 6e i 7a w ramach lekcji matematyki utrwalały zdobyte wiadomości i umiejętności realizując projekty. Najmłodsi wykonali domino ułamkowe, klasa VIc szukała podobieństw i różnic w mozaikach, parkietach i puzzlach tworzonych z figur płaskich a także projektowała karty do gry memory z działaniami na liczbach całkowitych. W klasie VIe "wyprodukowano" wiele nowych gier planszowych utrwalających działania na liczbach wymiernych oraz lapbooki o ułamkach zwykłych. W klasie 7a uczniowie w prezentacjach multimedialnych zaprezentowali praktyczną stronę matematyki - liczyli kalorie, porównywali ceny produktów, obliczali koszty zakupów. Zebrali także wiadomości o figurach płaskich wykonując lapbooki. Dziękuję wszystkim, którzy z dużym zaangażowaniem wykonywali prace. Będą one wykorzystane na pierwszych lekcjach matematyki w nowym roku szkolnym.
Zdjęcia prac uczniów |
|
Szkolna Liga Polonistyczna - wyniki |
|
Ze względu na zaistniałą sytuację nie możemy przeprowadzić finału Szkolnej Ligi Polonistycznej w szkole. W związku z tym zwycięzców wyłoniliśmy na podstawie ogólnego rankingu poszczególnych zestawów.
ZWYCIĘZCY: kl. 4 - Karolina Bęczkowska, kl. 4a kl. 5 - Bartosz Olichwier, kl. 5b kl. 6 - Aniela Cencelewicz, kl. 6d kl. 7 - Antoni Zegarski, kl. 7b kl. 8 - Zuzanna Piechucka, kl. 8a
Gratuluję! Izabela Szczepaniak Szkolny organizator konkursu
Zestawienie punktów_pobierz pdf
|
|
Szkolna Liga Matematyczna - wyniki |
|
Z e względu na zaistniałą sytuację nie możemy przeprowadzić finału Szkolnej Ligi Matematycznej w szkole. W związku z tym zwycięzców wyłoniliśmy na podstawie ogólnej liczby punktów.
ZWYCIĘZCY: kl. 4 - Karolina Bęczkowska, kl. 4a Emilia Niewęgłowska, kl. 4a kl. 5 - Bartosz Olichwier, kl. 5b kl. 6 - Julia Niewęgłowska, kl. 6d kl. 7 - Antoni Zegarski, kl. 7b kl. 8 - Krzysztof Piechowicz, kl. 8b
Gratulujemy! nauczycielki matematyki
Zestawienie punktów_pdf
|
Wakacje to okres, w którym znajdujemy czas na zabawę, relaks i drobne szaleństwa.
Nie mamy obowiązków związanych ze szkołą i nauką, więc możemy bez ograniczeń planować najróżniejsze przygody, w których będziemy brać udział. Wszyscy musimy jednak pamiętać, że dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o swoje i innych bezpieczeństwo. Jak powinniśmy postępować, aby wakacje zawsze kojarzyły nam się z samymi przyjemnościami? Wystarczy wykazać zdrowy rozsądek i pamiętać o kluczowych zasadach bezpieczeństwa. Zalecamy zapoznanie się ze stroną https://bezpiecznewakacje.pl/
Na zachętę obejrzyjcie krotką prezentację:
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie_prezentacja |
|
Jak kształtować inteligencję emocjonalną? |
|
To już ostatni tydzień naszego Szósteczkowego Kącika Pomocy. Dziś proponujemy ciekawe zadanie dotyczące kształtowania inteligencji emocjonalnej.
Inteligencja emocjonalna to zdolność do rozumienia własnych emocji i radzenia sobie z nimi oraz rozumienia i współodczuwania stanów emocjonalnych innych ludzi. Rozwój inteligencji emocjonalnej następuje w okresie przedszkolnym, kiedy dziecko uczy się diagnozowania i rozumienia emocji swoich i swojego otoczenia, zbiera doświadczenia i uczy się radzenia z problemami.
Kubek emocji to wspaniała forma rozwijania świadomości emocjonalnej. Taki mały challenge, który trwa przez cały tydzień. Codziennie dziecko koloruje część kubka kolorami, odpowiadającymi odczuwanym emocjom. Zachęcamy do zabawy J
Kubek emocji_koloruj przez cały tydzień (pobierz pdf) |
Drodzy Uczniowie, to już ostatnie nasze spotkanie w wersji wirtualnej. Przed Wami wakacje i beztroski czas!!! Jednak zanim to nastąpi, zajrzyjcie do wirtualnej świetlicy i sprawdźcie, co dla Was przygotowaliśmy:)
Wirtualna świetlica |
|
LXXIII LO w Warszawie zaprasza na spotkanie online |
|
|