logografika projektu Być jak Ignacy

W piątek 13 stycznia po raz kolejny uczniowie naszej szósteczki pokazali, iż nauka tutaj nie musi być nudna! Program edukacyjny ‘’Być jak Ignacy’’ pozwolił nam w interesujący sposób poszerzyć swoją wiedzę na nie tak oczywisty temat, jakim jest szyfrowanie.
Klasa 8b pod opieką pani od matematyki, zgłębiła tajniki o kodach i szyfrach. Grupa uczniów oraz uczennic przygotowała dla swoich kolegów z klasy Escape Room! Musieli oni wydostać się z zamkniętej sali w ciągu 45 minut.

W całym pomieszczeniu były ukryte koperty, karteczki, których klasa zaciekle szukała. Rebusy, zagadki i ukryte wskazówki, co dalej, pozwalały ćwiczyć spostrzegawczość i bystrość umysłu. Podążając wskazanym tropem, ósmoklasiści rozwiązywali przeróżne łamigłówki i łamali kody. Z wielkim zainteresowaniem dekodowali informacje, korzystając z wiedzy o szyfrach a co najważniejsze miło spędzili czas. Dowiedzieli się wielu ciekawych wiadomości, między innymi kim byli Marian Rejewski, Jerzy Różycki i Henryk Zygalski. Co łączy różę i polskiego kryptologa? Jak łamać szyfry? Jak czytać kod Morse’a?
Dzięki projektowi uczniowie uczyli się poprzez zabawę, a wspólnie spędzony czas jeszcze bardziej zbliżył ich wszystkich do siebie i zacieśnił więzy przyjaźni. Z radością doskonalili umiejętność pracy w grupie oraz kształtowali właściwe relacje społeczne. Z niecierpliwością wszyscy pytają kiedy będzie kolejna taka lekcja...

Zdjęcia - Kryptologia, szyfry i matematyka w życiu codziennym w klasie 8b