Datę 14 marca w notacji amerykańskiej zapisuje się, jako 3.14, co kojarzy się z przybliżeniem liczby Pi, dlatego 14 marca jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Liczby Pi.
Przez kolejne dni tego tygodnia zaprzyjaźniliśmy się z liczbą Pi. Utrwalaliśmy kolejne cyfry, czytaliśmy ciekawostki, podziwialiśmy jej portrety i figurki.
Jeśli jednak nadal są tacy, którzy ciągle nie wiedzą – Pi to stosunek długości obwodu koła do długości jego średnicy. Zwykle zapamiętuje się Pi, jako 3,14, ale ma ona nieskończenie wiele miejsc po przecinku, a kolejność cyfr wydaje się całkiem przypadkowa.
Dziś przed nami finałowy etap szkolnego konkursu matematycznego RACHMISTRZ a także mnóstwo zabaw związanych z liczbą Pi. Kodowanki, blokusy, doświadczalne lekcje o polu koła i długości okręgu, labirynty z liczbą Pi, zabawy typu prawda fałsz o liczbach wymiernych i niewymiernych, parzystych i nieparzystych oraz wykreślanki matematyczne to przykłady aktywności czekających na Was na lekcjach.
Podczas przerw po raz kolejny zabawa w podchody matematyczne, tym razem szukanie rebusów z liczbą Pi. Szukajcie uważnie, ukryły się w różnych miejscach. Jest ich 40. Każdy ma przyporządkowany numer. Wystarczy, że na dowolnej kartce, przypiszesz rozszyfrowane hasło do liczby, opisującej dany rebus.
Tradycją stały się umieszczane dla Was łamigłówki, zagadki i zabawy matematyczne do wykonania w domu. Na koniec polecam odwiedzenie strony https://www.mypiday.com/
Wpiszcie swoją datę urodzenia w dowolnym formacie lub inną ważną dla Was datę. Strona wyszukuje sekwencję tych cyfr w rozwinięciu dziesiętnym liczby Pi. Szanse odnalezienia są spore, a to oznacza, że faktycznie Pi jest liczbą niezwykłą.
Za nami bogaty matematycznie tydzień. Na podsumowania przyjdzie czas, ale już dziś dziękujemy za Wasze zaangażowanie, umiejętności i chęci do poznawania królowej nauk.
W załączeniu krótkie wspomnienie, tego, co już było.
https://photos.app.goo.gl/Ldq2Jb9T3AYRNch89
Nauczycielki matematyki